Jaki prezent na 34. urodziny dla kolegi, który zaczął robić ogród na balkonie?

T

Tomek82

Autor wątku

Dodano: 12.06.2026 06:58
Szukam pomysłu na prezent na 34. urodziny dla kolegi, który od wiosny mocno wkręcił się w uprawę warzyw i ziół na balkonie. Pracuje w branży finansowej na B2B, więc na co dzień ma raczej biurowy tryb życia i mówi, że ten balkon to dla niego sposób na odcięcie się po pracy. Ma niewielki balkon w bloku, kilka skrzynek, zioła, pomidorki koktajlowe i jakieś pierwsze próby z papryką. Budżet mam mniej więcej 150-250 zł, ale nie chciałbym kupić czegoś przypadkowego, co tylko zajmie miejsce. Nie znam się na ogrodnictwie, a on jest jeszcze na etapie początkującym, więc nie wiem, czy lepszy byłby prezent praktyczny, czy coś bardziej estetycznego do tego miniogrodu. Zależy mi, żeby to nie wyglądało jak żartobliwy gadżet, tylko jak sensowny prezent urodzinowy. Co realnie sprawdziłoby się dla osoby, która dopiero zaczyna uprawiać rośliny na balkonie?

Odpowiedzi (8)

K
KarolDopytuje 12.06.2026 07:25
Ja bym celował w coś, co realnie ułatwi mu tę balkonową zabawę, a nie zajmie połowy miejsca. Fajnym prezentem może być porządny zestaw małych narzędzi ogrodniczych do donic, rękawiczki i sekator do ziół, bo przy skrzynkach takie rzeczy szybko zaczynają się przydawać. Jeśli lubi pomidorki i paprykę, można dorzucić estetyczne podpórki, klipsy do roślin albo małą szklarnię/mini tunel na balkon, o ile ma gdzie to postawić. Dobrze sprawdza się też miernik wilgotności gleby, bo początkujący często podlewają trochę na wyczucie. Bardziej „prezentowo” wygląda zestaw ciekawszych nasion ziół albo odmian mini warzyw typowo do uprawy w pojemnikach. Jeśli ma balkon raczej mały, unikałbym dużych donic i dekoracji, bo mogą mu tylko zabrać przestrzeń. A w jakim mniej więcej budżecie szukasz prezentu?
M
MichalDopyta 12.06.2026 07:50
W odpowiedzi do: KarolDopytuje