Jaki prezent świąteczny dla osoby, która zaczęła piec chleb na zakwasie w domu (budżet 150–250 zł)?

N

NataliaM

Autor wątku

Dodano: 21.06.2026 17:28
Szukam pomysłu na prezent świąteczny dla osoby, która od kilku miesięcy piecze w domu chleb na zakwasie i wyraźnie się w to wciągnęła. Pracuję w branży handlowej przy wyposażeniu kuchni, więc widzę dużo różnych akcesoriów, ale właśnie dlatego mam problem z wyborem czegoś naprawdę trafionego. To jest etap pierwszych regularnych wypieków, nie profesjonalna piekarnia ani działalność gospodarcza, tylko domowe pieczenie dla rodziny. Budżet mam mniej więcej 150–250 zł i wolałabym nie kupować kolejnego przypadkowego gadżetu, który będzie leżał w szufladzie. Ta osoba ma już podstawowe rzeczy typu miska, waga kuchenna i zwykłe foremki, ale nie wiem, co faktycznie przydaje się później. Prezent ma być praktyczny, ale nadal świąteczny i trochę wyjątkowy. Co wybralibyście dla kogoś, kto dopiero rozwija pieczenie chleba na zakwasie w domu?

Odpowiedzi (3)

E
ElizaKomentuje 22.06.2026 08:48
Fajnym prezentem może być koszyk do wyrastania chleba z lnianą ściereczką albo porządny lame/nóż do nacinania, bo to są rzeczy, które szybko zaczynają robić różnicę przy regularnym pieczeniu. W tym budżecie da się też złożyć mały zestaw: koszyk, żyletki, skrobka do ciasta i dobra mąka chlebowa. Jeśli ta osoba piecze już w garnku żeliwnym, poszedłbym raczej w takie dodatki niż w kolejny duży sprzęt. Wiesz, czy ma już koszyk do wyrastania?
C
CelinaKomentarz 01.07.2026 10:04
W odpowiedzi do: ElizaKomentuje