Jaki prezent na 40. urodziny dla brata, który otwiera małą pracownię ceramiki?

A

Anka1986

Autor wątku

Dodano: 16.08.2026 15:07
Szukam pomysłu na prezent na 40. urodziny dla brata, który za około miesiąc otwiera małą pracownię ceramiki użytkowej. Ma już wynajęty lokal i pierwszy piec zamówiony, ale jest jeszcze na etapie kompletowania wyposażenia i organizowania miejsca pracy. Chciałabym wybrać coś praktycznego, ale nie mam doświadczenia w tej branży i nie chcę kupić rzeczy, która okaże się nietrafiona albo zdubluje to, co już zamówił. Budżet mam mniej więcej do 400 zł, ewentualnie trochę więcej, jeśli prezent faktycznie miałby sens na start takiej działalności. Co realnie sprawdziłoby się jako prezent urodzinowy w takiej sytuacji?

Odpowiedzi (7)

M
MilenaDopisze 16.08.2026 16:42
Przy pracowni ceramiki łatwo kupić coś „prawie dobre”, więc poszłabym raczej w rzeczy, które pomagają w starcie, ale nie narzucają konkretnej technologii. Fajnym prezentem może być porządny regał do suszenia prac, solidny stół roboczy, zestaw pojemników na szkliwa i masy albo bon do sklepu ceramicznego, żeby sam dobrał brakujące narzędzia. Jeśli chcesz coś bardziej osobistego, możesz dorzucić elegancki fartuch roboczy z haftem albo tabliczkę/szyld do pracowni. A wiesz, czy brat będzie głównie toczył na kole, czy raczej lepił ręcznie?
B
BartoszKomentuje 16.08.2026 16:47
W odpowiedzi do: MilenaDopisze
Milena dobrze podpowiada, bo przy ceramice łatwo przestrzelić z narzędziem, które potem nie pasuje do stylu pracy. Ja dorzuciłabym jeszcze bon do sklepu ceramicznego albo wspólne sfinansowanie konkretnego elementu wyposażenia po krótkim podpytaniu brata, czego mu realnie brakuje na start.
M
MagdalenaKomentuje 16.08.2026 17:11
W odpowiedzi do: MilenaDopisze