Jaki prezent dla taty, który zaczął chodzić na ryby i kompletuje pierwszy sprzęt?

I

IzaPakuje

Autor wątku

Dodano: 20.08.2026 07:13
Mój tata ma 62 lata i po latach pracy jako kierowca w jednoosobowej działalności zaczął regularnie jeździć nad staw z kolegą. Jest dopiero na etapie pierwszych wypadów, więc ma tylko podstawową wędkę, składane krzesełko i kilka drobiazgów kupionych raczej przypadkowo. Chciałabym kupić mu prezent na urodziny, ale nie znam się na wędkarstwie i boję się wybrać coś zupełnie nietrafionego. Budżet mam mniej więcej 200-350 zł, ewentualnie trochę więcej, jeśli rzecz faktycznie byłaby praktyczna. Tata lubi sprzęty solidne, bez zbędnych bajerów, bo zwykle denerwują go gadżety, które ładnie wyglądają, ale nie są wygodne w użyciu. Najczęściej jeździ na krótkie wypady w weekendy, raczej nad lokalne łowiska niż na całodniowe wyprawy. Jaki prezent dla taty początkującego wędkarza będzie miał sens, jeśli nie chcę kupować mu kolejnej przypadkowej rzeczy?

Odpowiedzi (4)

S
SandraDopytuje 20.08.2026 08:59
Ja bym celował w coś uniwersalnego i wygodnego: porządny pokrowiec na wędkę, pudełko na akcesoria albo wygodniejszy fotel, bo takie rzeczy przydadzą się niezależnie od metody łowienia. Wiesz, czy tata łowi bardziej z gruntu, na spławik, czy po prostu „jak kolega pokaże”?
M
MichalDopyta 20.08.2026 19:01
W odpowiedzi do: SandraDopytuje
Też poszedłbym w coś praktycznego, co nie zależy od konkretnej techniki, zwłaszcza jeśli tata dopiero próbuje i łowi trochę tak, jak podpowie mu kolega. Dobry pokrowiec albo sensowne pudełko na drobiazgi będzie mniej ryzykowne niż przynęty czy kołowrotek, a fotel tylko wtedy, jeśli faktycznie spędza nad wodą po kilka godzin.
M
MilenaDopisze 20.08.2026 09:20
Tylko ostrożnie z kupowaniem kołowrotka czy przynęt w ciemno, bo przy pierwszym sprzęcie łatwo trafić w coś, czego potem nie użyje. Może lepszy będzie porządny pokrowiec, pudełko na drobiazgi albo wygodniejszy fotel, a jaki masz dokładnie budżet?
R