Jaki prezent dla dziadka, który lubi gotować i robić domowe przetwory?

T

Tomek82

Autor wątku

Dodano: 05.06.2026 17:47
Szukam pomysłu na prezent dla dziadka na imieniny, bo od lat najbardziej cieszy go wszystko, co ma związek z kuchnią i domowymi przetworami. Dziadek ma 77 lat, jest emerytem, ale nadal robi ogórki, nalewki i czasem gotuje obiady dla całej rodziny. Pracuję w branży handlowej i mam kontakt z różnymi produktami do domu, ale nie chcę kupić czegoś przypadkowego tylko dlatego, że dobrze wygląda na półce. Budżet mam mniej więcej 200-350 zł i zależy mi na czymś porządnym, ale bez przesady z elektroniką. Nie chodzi mi o kolejny garnek, bo ma ich sporo, tylko o coś, co faktycznie może mu się przydać przy takich domowych pracach. Prezent ma być od wnuków, więc dobrze, gdyby wyglądał trochę bardziej odświętnie niż zwykły zakup do kuchni. Czy ktoś miał podobną sytuację i jaki prezent dla dziadka lubiącego gotowanie oraz przetwory naprawdę warto rozważyć?

Odpowiedzi (9)

G
GosiaOdpowie 05.06.2026 19:13
Nie zakładałbym, że kolejny gadżet kuchenny będzie trafiony, bo przy przetworach starsze osoby często mają już swoje sprawdzone sprzęty i rytuały. Może lepiej celować w coś, co uzupełni jego zapasy albo ułatwi pracę, np. porządne słoiki, etykiety, lejek do przetworów albo dobre przyprawy do ogórków?
I
IrenaDopisuje 05.06.2026 19:28
Może coś, co faktycznie ułatwi mu robienie przetworów, a nie będzie tylko kolejnym gadżetem do szafki. U mojego dziadka dobrze sprawdziły się porządne słoiki z szerokim wlewem, lejek do przetworów i solidne etykiety, bo przy nalewkach i ogórkach zawsze lubił mieć wszystko opisane. Fajnym pomysłem może być też duży garnek z grubym dnem albo termometr kuchenny, jeśli robi konfitury czy syropy. A ma już jakiś sprawdzony sprzęt, z którego korzysta najczęściej?
D
DariaDopisze 05.06.2026 19:53
W odpowiedzi do: IrenaDopisuje