Jaki prezent dla dziadka, który dużo słucha radia i nie radzi sobie ze smartfonem?

T

Tomek_z_Woli

Autor wątku

Dodano: 26.05.2026 19:24
Szukam pomysłu na prezent dla dziadka, który ma 78 lat i praktycznie codziennie słucha radia, głównie wiadomości, audycji historycznych i transmisji sportowych. Pracuję w branży instalacyjnej i z doświadczenia wiem, że proste rozwiązania bywają najlepsze, ale tutaj nie chcę kupić czegoś przypadkowego. Dziadek mieszka sam w bloku, ma mało cierpliwości do nowych urządzeń i nie korzysta ze smartfona poza odbieraniem połączeń. Okazją są imieniny za około trzy tygodnie, więc jestem jeszcze na etapie szukania sensownego kierunku. Budżet mam mniej więcej 200-350 zł, ale mogę go trochę zwiększyć, jeśli prezent naprawdę będzie praktyczny i nie będzie leżał w szufladzie. Zależy mi na czymś, co pasuje do osoby starszej, ale nie wygląda jak typowy sprzęt medyczny albo gadżet dla seniora. Jaki prezent dla dziadka, który dużo słucha radia i nie lubi skomplikowanej elektroniki, realnie może mieć sens?

Odpowiedzi (8)

D
DamianNaForum 26.05.2026 20:49
Ja bym tylko uważał z założeniem, że każde radio z dużą liczbą funkcji będzie lepsze, bo przy takim użytkowaniu może go to bardziej zniechęcić niż ucieszyć. Czy dziadek ma teraz zwykłe radio z pokrętłem i jest do niego przyzwyczajony?
A
AlicjaDopisze 26.05.2026 21:00
W odpowiedzi do: DamianNaForum
Damian dobrze zauważył, że przy takim użytkowaniu prostota może być ważniejsza niż bajery, więc szukałbym raczej radia z dużym pokrętłem głośności, czytelną skalą/wyświetlaczem i zapamiętanymi stacjami niż czegoś „multimedialnego”. Jeśli obecne radio jeszcze działa, to co mu w nim najbardziej przeszkadza: dźwięk, zasięg czy sama obsługa?
Z
ZuzannaNaForum 27.05.2026 09:52
W odpowiedzi do: DamianNaForum