Jaki praktyczny prezent dla babci, której ciągle marzną stopy i dłonie w domu?

J

JustynaM

Autor wątku

Dodano: 24.08.2026 14:10
Pracuję w branży zaopatrzenia medycznego i prowadzę jednoosobową działalność, więc często widzę praktyczne drobiazgi dla seniorów, ale przy własnej babci mam problem z wyborem. Babcia ma 78 lat, mieszka w starym bloku na parterze i nawet przy normalnej temperaturze w mieszkaniu narzeka, że marzną jej dłonie i stopy. Nie jest osobą leżącą, sama gotuje i krząta się po domu, więc prezent nie może jej ograniczać ani wymagać ciągłego pilnowania. Chciałabym przeznaczyć na prezent około 150-250 zł, ewentualnie trochę więcej, jeśli rzecz faktycznie będzie używana codziennie. Zależy mi na czymś praktycznym, ale nie typowo medycznym, żeby nie odebrała tego jako prezentu związanego ze starością. Babcia lubi proste rozwiązania i nie przepada za urządzeniami z wieloma przyciskami albo aplikacjami. Jaki prezent dla babci z takim problemem ma sens i nie skończy w szafie po tygodniu?

Odpowiedzi (8)

D
DorotaPraktycznie 24.08.2026 16:25
Tu bym tylko ostrożnie rozdzielił „prezent na dogrzanie” od możliwego problemu z krążeniem, bo przy marznących dłoniach i stopach u 78-latki nie zawsze chodzi wyłącznie o chłodne mieszkanie. Z praktycznych rzeczy sprawdzają się grubsze skarpety bez ciasnego ściągacza, ciepłe kapcie z antypoślizgową podeszwą i ewentualnie lekki koc elektryczny do używania pod kontrolą, ale raczej nie coś, co ogranicza chodzenie po domu. Unikałbym za to mocno grzejących wkładek czy termoforów „na stałe”, zwłaszcza jeśli babcia ma cukrzycę albo słabsze czucie w stopach. Była ostatnio u lekarza z tym marznięciem, czy to temat obecny od lat?
A
AdamKomentuje 27.08.2026 08:30
W odpowiedzi do: DorotaPraktycznie