Jaki prezent na 42. urodziny dla brata, który rozkręca małą palarnię kawy?

M

MonikaL

Autor wątku

Dodano: 20.07.2026 10:04
Szukam pomysłu na prezent na 42. urodziny dla brata, który od kilku miesięcy rozkręca małą palarnię kawy. Działa na razie jako jednoosobowa działalność gospodarcza i jest na etapie testowania pierwszych mieszanek dla lokalnych kawiarni. Budżet mam mniej więcej 300-500 zł, ale zależy mi, żeby prezent nie wyglądał jak przypadkowy gadżet z półki. Sama pracuję w branży wyposażenia lokali, więc wiem, że przy takich rzeczach łatwo kupić coś efektownego, ale zupełnie nietrafionego w codzienną pracę. Brat ma już podstawowy sprzęt do palenia i pakowania kawy, ale dopiero buduje zaplecze, kontakty i własny styl marki. Chciałabym, żeby prezent był związany z kawą albo prowadzeniem takiej małej produkcji, ale nie wchodził mu za bardzo w decyzje biznesowe. Jaki prezent na urodziny dla osoby na takim etapie rozwoju palarni kawy realnie miałby sens?

Odpowiedzi (6)

M
MilenaDopisze 20.07.2026 11:57
Może coś bardziej praktycznego pod testowanie mieszanek: porządna waga z timerem, zestaw do cuppingu albo próbki zielonej kawy z kilku różnych obróbek, bo przy małej palarni taki prezent realnie pomoże mu w pracy, a nie będzie kolejnym gadżetem. Wiesz, czy bardziej brakuje mu sprzętu do kontroli jakości, czy raczej czegoś do prezentacji kawiarniom?
N
NorbertNaTemat 20.07.2026 12:13