Jaki prezent na 39. urodziny dla brata, który zaczął fotografować analogowo?

K

KamilaR

Autor wątku

Dodano: 24.05.2026 09:05
Pracuję przy prezentach i zwykle umiem zawęzić wybór, ale tu mam problem, bo chodzi o mojego brata i nie chcę kupić czegoś przypadkowego. Kończy 39 lat i od kilku miesięcy mocno wkręcił się w fotografię analogową, ma już aparat po dziadku i sam oddaje filmy do wywołania. Szukam prezentu, który będzie pasował do początkującego, ale nie będzie kolejną rzeczą zalegającą w szufladzie. Nie znam się na tym sprzęcie na tyle, żeby ocenić, co faktycznie ma sens przy takim hobby. Co warto ustalić przed zakupem? Jakiego budżetu się trzymać?

Odpowiedzi (3)

T
TamaraNaTemat 24.05.2026 11:49
Moim zdaniem przy analogu dobrze sprawdzają się rzeczy, które szybko się zużyją albo realnie pomagają w robieniu zdjęć: kilka rolek różnych filmów, porządny pasek do aparatu, mała torba albo bon do labu na wywołanie i skany. Fajnym prezentem może być też notes do zapisywania ustawień i kadrów, bo na początku łatwo zapomnieć, co się robiło przy danej rolce. Unikałbym kupowania obiektywów czy akcesoriów „na oko”, bo tu już mocno zależy od aparatu i systemu. Wiesz, jaki dokładnie ma model aparatu po dziadku?
K
KonradDopisze 24.05.2026 15:11
W odpowiedzi do: TamaraNaTemat
Zgadzam się z Tamarą, przy analogu chyba najlepiej sprawdzają się rzeczy, które brat od razu wykorzysta, a nie gadżet „do kolekcji”. Rolki filmów albo bon do labu brzmią bardzo sensownie, bo początkujący i tak dużo testuje, a wywołanie potrafi szybko zjadać budżet. Notes też jest fajnym drobiazgiem, bo przy analogu łatwo potem zapomnieć, na jakich ustawieniach było robione zdjęcie. Wiesz może, czy on robi bardziej kolor, czy czarno-białe?
N
NataliaDopytuje 29.05.2026 14:47